Analiza rezultata američkih izbora fokusirajući se na njihov potencijalni utjecaj na globalno društvo i politiku. Govornici će istražiti kako bi ishod ovih izbora mogao utjecati na međunarodne odnose, ekonomske tokove te političke strategije u njihovim zemljama.
Krešimir Macan (Manjgura) i Marijana Grbeša Zenzerović (Fakultet političkih znanosti) su tijekom cijelih američkih izbora u SAD-u i imat će javljanje na KOMferenciju preko Zooma, a Dejan Verčič (Slovenija) i Nataša Pavlović Bujas (Srbija) uživo u dvorani kontekstualizirat će specifične promjene koje bi rezultati izbora mogli donijeti za nacionalni kontekst.
Dr. sc. Kristijan Sedak, komunikolog s Hrvatskog katoličkog sveučilišta u uvodnom izlaganju predstavit će tri relevantna istraživanja, a nakon toga otvoriti raspravu.
Medijska slika migranata – analiza kako mediji u Hrvatskoj prikazuju migrante
Ispitivanje javnog mnijenja - rezultati istraživanja javnog mišljenja koje je Institut za migracije proveo na uzorku od 1000 građana Republike Hrvatske s ciljem razumijevanja stavova prema migrantima
Analiza narativa desnih populističkih stranaka - analiza se bavi proučavanjem narativa i poruka straha koje desne populističke stranke koriste u Europi, s posebnim osvrtom na situaciju u Hrvatskoj.
Hrvatska se suočava s demografskim izazovima koji uključuju više od samog pitanja nataliteta. Kako lokalne zajednice, poslodavci, akademska zajednica i donosioci politika mogu raditi na integraciji migranata i pripremi za nadolazeće promjene koje donosi novi Zakon o strancima?
Na panel raspravi, ugledni govornici iz različitih sektora raspravljat će o aktualnim demografskim trendovima i integraciji migranata u kontekstu održivog razvoja lokalnih zajednica i gospodarstva. Kroz prizmu najnovijih istraživanja, sudionici će istražiti kako Hrvatska može odgovoriti na potrebe migranata, poslodavaca i lokalnih zajednica, s posebnim naglaskom na gradove uz granicu poput Metkovića i Karlovca, koji su posebno pogođeni migracijskim tokovima.
Panelom želimo raspravljati o učinkovitosti demografskih mjera koje gradovi u Hrvatskoj i regiji provode kako bi odgovorili na izazove poput starenja stanovništva, depopulacije i migracijskih trendova. Primjeri iz gradova pokazat će kako lokalne vlasti koriste mjere kao što su poticanje doseljavanja, podrška mladim obiteljima i poboljšanje kvalitete života kako bi privukle i zadržale stanovnike. Panelisti će razmotriti uspješnost ovih politika te podijeliti iskustva o njihovom utjecaju na dugoročni urbani razvoj.
Borba u političkim kampanjama odavno se prebacila na društvene mreže i ostale digitalne kanale. Svakim novim izbornim ciklusom, stranke su pred izazovom kako iskoristiti virtualni prostor za pridobivanje novih glasača ili barem zadržavanje onih starih. Kreativne ideje testiraju se u realnom vremenu, statistike su neumoljive, a pojavila se i čitava nova generacija mladih stručnjaka na koje se oslanjanjaju i najiskusniji voditelji kampanja u Hrvatskoj i šire.
Najveći prostor za inovaciju u političkim kampanjama nalazi se upravo u domeni koja se nalazi iza sadržaja na smartphoneovima i monitorima birač. KOMferencija, stoga, donosi razgovor s vodećim domaćim stratezima za digitalni marketing političkih stranaka.
Ovaj panel istražuje napredak tehnologije i ulogu umjetne inteligencije u procesima strojne obrade teksta i pretraživanja interneta.
Fokusirat ćemo se na načine kako AI olakšava razumijevanje i obradu velikih količina podataka te kako ta tehnologija mijenja načine na koje komuniciramo, učimo i donosimo odluke.
Razmotrit ćemo trenutne izazove, etička pitanja i buduće smjerove razvoja.
Na panelu će biti predstavljene etičke preporuke za korištenje umjetne inteligencije koje je razvila IPRA. Raspravljat će se o tome kako AI tehnologije oblikuju komunikaciju, te na koje načine etičke smjernice mogu osigurati da umjetna inteligencija bude korištena na odgovoran i transparentan način. Razgovor će se fokusirati na ključne etičke izazove, poput zaštite privatnosti, sigurnosti podataka i transparentnosti u donošenju odluka temeljenih na AI-u.